2008. június 26., csütörtök

Milyen a jó pedagógus?

Eddig erről nem írtam, mert nem tudtam, hogy mi lesz az ügy vége. A fiamról van szó. Az óvodánál kezdem bár kezdhetném a terhességemmel is. Kicsi oviba járt vegyes csoportba. Két terem volt és mind a két csoportba kicsik, középsősök és nagycsoportosok voltak vegyesen. Mikor nagycsoportos lett akkor is csak játszottak. Semmi foglalkozásuk nem volt. Vissza maradt egy évet mert év vesztes volt. A óvónő szerint jobb is mert nem volt iskolaérett. Az sulit Pestimrén kezdte. Tanárnéni kicsit alkesz volt. Egy anyáknapja alkalmával annyira részeg volt, hogy végig bambán ült, és ha nincs ott a napközis tanár néni kudarcba fullad az ünnepség. Anyáknapja végén több szülőt bezárt a terembe véletlenül. Na ezt nem is ragozom tovább. Második végén el ment "közös megegyezéssel". Harmadikban megkapták a lányom napközis tanár néniét, aki borzasztóan aranyos volt de inkább volt dadus néni mint tanárnő. Ebben az évben derült ki, hogy az önkormányzat be akarja zárni a sulit. Heteken keresztül minden szülő és tanár a tornaterembe tömörülve próbálta kitalálni mi legyen, hogy ne zárják be. Egy emberként fogtunk össze. Végül a református egyház segített. Átvette az iskolát. Nekünk meg megígérték, ha nem visszük el a gyerekeket akkor ránk nem vonatkozik a vallás. Csak azokra akik akik a következő években iratkoznak be. Persze ezt sem tartották be. Kötelező hittan, reggeli áhítat, és néptánc volt. A fiam csak küszködött. Negyediktől el hoztam és beírattam a gyáli iskolába. Jól kifogtuk mert a tanár néni enyhén agresszív volt. Egy szünet alkalmával a terem előtt álltam és szemtanúja voltam, hogy egy gyerkőcöt a földön lökdösött be a terembe, mindezt üvöltve. Alig vártuk az év végét. Ötödikben azt hittem, hogy fellélegezhetünk. A matek tanár a régi szembeszomszédunk lett. Együtt nőttünk fel. Mikor megtudta, hogy az én fiam bekeményített és bebizonyította, hogy nála nincs protekció. Küzdöttünk a kettesért. Magántanárhoz jártunk és persze úgy soha nem volt jó a számítás, ahogy ő mutatta. Heti 3 alkalommal jártunk tanárhoz és úgy is 1es dogát írt. Most hatodikos volt. Év végére megbuktatta. Én már pár éve már gyanakodtam, hogy ez nem azért van mert ennyire nem tud, hanem valami más lehet. Az egyik vendégem mesélte, hogy nála ezt gimi második osztályába vették észre, az a hivatalos neve, hogy diszcalkulia. A két agyfélteke nem működik összhangban ezért semmi logikai készség nincs. El mondta, hogy neki milyen tünetei voltak és persze, hogy úgyanazok mint a fiamnak. El vittem nevelési tanácsadóba és egy kis protekcióval azonnal kivizsgálták. Két és fél órát voltunk bent. Mellbevágó volt az eredmény annak ellenére, hogy tudtam, hogy baj van vele. Kb: harmadikos szinten van. Ez már nem is fejleszthető. Felmentik matematika alól, ami annyit jelent, hogy tanul, dogát ír csak nem osztályozzák. Kedves tanár néni a júni 12-én írt be 5 db 1est. Másnap zárták le őket. Ezek az 1ek mind dolgozatok amiket utolsó héten íratott vele. A fejlesztő pedagógus elmondta, hogy esélye nem volt kettesre megírni, mert a lassúsága miatt max az 50 százalékig jut el és az ugye 1es főleg ha hiba is van benne. Ezt neki a harmadik dolgozatnál észre kellett volna vennie. Könnyebb volt megbuktatni mint észre venni a bajt. Persze nem kell pótvizsgáznia, mert nem menne át. Nagyon ki volt akadva a fejlesztőp, mert alapvető jelei voltak a betegségnek. Na ezt fogom a tanárnőnek megköszönni a pótvizsga napján. Nem tudom, hogy miért volt ilyen szemét velünk. Nem lesz egyszerű menet a beszélgetésünk, de nem bírom ki szó nélkül. MILYEN PEDAGÓGUS AZ ILYEN??

Nincsenek megjegyzések: