2008. február 12., kedd

Kezdeti nehézségek

Pár hete írtam egy bevándorlási ügynöknek. Nagy vonalakban leírtam a végzettségemet, koromat, családi állapotomat. Meg kérdeztem, hogy mi a véleménye, van-e esélyünk a kijutásra. Másnap egy mondatos választ kaptam: semmi esélyt nem lát arra, hogy Ausztráliában éljünk. Arra sem kérdezett rá, hogy egyáltalán beszélünk-e angolul. Kicsit fura volt, de nagyon elkeseredtem. Túl öregek vagyunk? Nincs diplománk? Miért? Pedig állítólag a kétkezi munkásokat nagyon várják! Fodrász vagyok! Kiemelt hiányszakma?? Mégsem kellek? Na itt egy kicsit elbizonytalanodtunk. Elkeseredésemben írtam egy ismerősömnek (blogon keresztül ismertük meg) akinek szintén ez az ügynök intézte a bevándorlási vízumot. Ő azt mondta, hogy ne adjuk fel. Nekik diplomával sem volt egyszerű. Felvettem a kapcsolatot egy bevándorlással foglalkozó céggel. Elmentünk egy tájékoztatójukra, és ismét kezdünk reménykedni. Talán kijutunk!!! Úgy gondoltuk, hogy jövő januárig nyomom az angolt, majd nyelvvizsga és vízumkérelem. Igen ám de az elbírálás kb: 1 év. Az akkor már összesen két év. Na ennyit nem szeretnénk várni. Nyelvvizsga nélkül pedig nincs kérelem. Itt megint megtorpantunk. Aztán jött a másik terv: tanuló vízum. Nem kell nyelvvizsga "csak" fél év nyelvsuli, de az már kint. Majd ott nyelvvizsga (talán magasabb szinten mint az 5,5) és akkor beadni a bevándorlási kérelmet. A fél év alatt pedig feltérképezni a terepet. Most éppen itt tart a dolog. 20-án megint megyünk egy tájékoztatóra. Talán akkor többet megtudunk erről a lehetőségről. Úgy tervezzük, hogy augusztusban befizetem a nyelvsulit és beadjuk a vízumkérelmet. Ha minden jól megy akkor jövő januárban irány Ausztrália!

Nincsenek megjegyzések: